söndag 14 december 2008

Inte alls besviken

Igår var jag och Fred en sväng på Liseberg ihop med Freds ena moster. Vi kom dit vid halvtretiden och då var det alldeles lagom mycket folk i rörelse där. Tillräckligt för att ge en gemytlig känsla, men inte så mycket att det är trångt. Vi gick omkring och kikade i de olika vagnarna och spanade lite på folk i allmänhet.

Jag var först lite skeptisk till att gå till Liseberg. Visst det är jättefint där, men de två gånger jag varit där tidigare har jag blivit besviken. Antagligen för att jag haft för höga förväntningar på marknaden därinne, och på upplevelsen som sådan. Men det är nog tre år sedan jag var där sist nu, och det hade verkligen utvecklats därinne. Fler marknadsstånd och en roligare upplevelse helt enkelt. Den här gången blev jag inte alls besviken, utan glad att jag följde med.

När det var dags för mig och Fred att lämna Liseberg, vid femtiden någon gång, var det knökat med folk. Det var inte helt optimalt med tanke på att Fred vid den här tidpunkten var rätt trött på Liseberg och gallskrek. Att manövrera en vagn ut snabbt och lätt var inte så enkelt. Men vi kom ut till slut.

3 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Jag var där förra året, det spöregnade och var kallt. :( Hoppas på att kunna gå nästa år igen!

Vad bra att det blivit bättre där inne, har också tyckt det varit lite torftigt.

Hoppas du får en härlig vecka!

Katharina sa...

Ja, det är inte så roligt att gå runt där när det är trist väder! Hoppas att det blir bättre nästa gång du kommer dit. Och hoppas jag inte har fått upp dina förväntningar för mycket så att du blir besviken igen. =)

Lena sa...

Souvas vid lappländska kåtan är det godaste som finns! Men jag håller med, spöregn är ju inte det man vill ha när man går på julmarknad direkt. Snö ska det va!