söndag 14 december 2008

Lätt att fokusera på de saker jag inte gjort

Satt nyss och ammade Fred och försökte sedan få honom att sova. Satt då och tänkte "jaha, ännu en söndag utan att jag gjort något". Men så kom jag på att det stämmer ju faktiskt inte. Idag har jag:

  • Fixat julkorten, de är nu färdiga att postas (alla utom fem som jag är lite osäker på)
  • Lämnat en paket hos söta S som hon ska ta med sig till jobbet för julklappsbytet där
  • Plockat ordning bland jackorna i hallen
  • Sytt om ett örngott så det nu passar Freds kudde
  • Lagat potatispuré till Fred och matat honom
  • Bytt X antal bajsblöjor (det är nåt lurt med hans mage)
  • Lekt Baka baka liten kaka X antal gånger
  • Bäddat rent i Freds säng
  • Fått Fred att somna i sin egen säng (förvisso på mage, får vända honom om en stund, men ändå)
Och det är bara de "nyttiga" sakerna. Sen har jag ju gjort en del onyttiga saker också. Som att fika och äta godis. Men jag antar att jag ibland har lite för lätt att fokusera på de saker jag inte gjort, som jag egentligen borde gjort. Som städa, stryka och diska. Det har jag inte gjort idag. Men det kommer ju faktiskt en dag imorgon också, och än så länge har jag inte varit med om att disken inte står kvar dagen efter (tyvärr!).

3 kommentarer:

Lena sa...

jag tror att punkt 5 och 6 kanske har nåt med varann att göra :)

Anonym sa...

Du sa att du snart ska posta julkorten, alla utom fem, som du är osäker på... Är du osäker på om de ska skickas till de personerna överhuvudtaget, eller hur tänker du? För om du tänker att du av någon anledning ska hämnas, så ger det inte mer effekt att du skrivit korten, men inte postar dom, så vida du inte skriver det i ett annat "vanligt" kort till de som inte skulle få något julkort... Bara ett tips...

Katharina sa...

Gabriella: Haha, nej, det är inte som hämnd. =) Det är mer - "är det folk som vi bör skicka till?"

Lena: Du kan ha rätt där.