torsdag 11 december 2008

Julklappsinsamling på ett hotell i staden

Så var första julklapparna inslagna. Fast vem som ska ha dem, det vet jag inte. Nej, det är inte klappar till julklappsleken som vi brukar leka på julafton i familjen. Det är inte heller julklappen jag ska ha med mig till jobbet på jullunchen. Nej, det här är två klappar som förhoppningsvis ska göra två barn någonstans här i Göteborg glada i jul. Såg det att det var julklappsinsamling på ett hotell i staden och att julklapparna sedan delas ut till barn som kanske inte får någon julklapp annars i jul. Bra initiativ! Jag och Fred var rörande överens om att det där ville vi hjälpa till med!

Bilden har jag lånat från http://www.billigarehotell.se.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Det där borde många nappa på tycker jag.
Tror inte att jag hinner in till stan innan den 14 dock.