måndag 19 september 2011

Vilken helg!*

Måndag igen efter en finfin helg.

I lördags drog vi till djurparken hela lilla familjen plus barnens farföräldrar. Massor av roliga djur att titta på, roligast var nog dinosaurierna. Ni vet det där i plast som står precis i början av parken. Så är det när man är Dinosaurietågs-beroende. När vi kom hem från djurparken packade vi ur och upp och om. Sen trotsade vi regnet och promenerade till våra vänner Grannarna. Där blev vi serverade görgoda hamburgare, och hemmagjorda glass-sandwich till efterrätt. Alla fyra barnen lekte massor och det var två görtrötta ungar vi fick med oss hem strax efter åtta.

I söndags hade vi en bra hemmadag med lite sömnad, lite häckrensning och lite kvistmalning. Sen svidade vi om och drog på kalas hos kusinerna. Kusin 1 och kusin 3 hade fyllt år och det var storkalas. Återigen väldigt god mat, och trevligt sällskap.

Idag är det måndag, och även den har faktiskt varit full med folk. Det har varit fullt med grannbarn och grannmammor här hemma. Vi har lekt, pratat, fruktfikat och käkat lunch. Så himla roligt. Dagar som de här undrar jag lite varför sjutton jag ska börja jobba igen om två veckor...

*Insåg när jag skrev rubriken att jag tydligen skrivit ett annat inlägg med samma rubrik tidigare. Om den helgen kan ni läsa här.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Även våran helg var intensiv och härlig. Vi fick ju träffa alla våra barnbarn på kalaset. ;))
Min måndag har också inneburit möten med många olika människor, dock de flesta över 65. ;)