tisdag 27 september 2011

Fin dag idag

Idag fick vi en sån där fin höstdag igen. De är inte många den här hösten vad det verkar som, så när de väl kommer är de så välkomna så. L är hemma från jobbet eftersom han dragit på sig en rätt rejäl förkylning. Fred snorar och hostar han också och har varit hemma från dagis idag.

Jag har fått en hel del gjort idag insåg jag just. Sånt är skönt tycker jag. Jag har städat lite ute i trädgården, klippt gräset, tvättat och torkat tre maskiner tvätt (nu ska de bara sorteras och vikas också), klippt och tonat(!) håret, lagat mat två gånger (lunch och middag) och lekt lite inemellan.

Nu ska lillskruttan läggas, och sen blir det antagligen en krashlandning i soffan med en kopp te och en kexchoklad.

2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Det låter som en riktigt bra dag. Ska bli spännande att se din nya frisyr. ;)
Ge Vera och "di sjuke" en kram från mig. ;))

Caisa sa...

Vill oxå se frillan!! Visst e det en skön känsla att få gjort mycket under en dag - framförallt att fixa håret - det är en bedrift!