tisdag 25 november 2008

Soffor

Vi har skaffat oss en soffa till minsann. Så där bara. Vi har sedan åtta år tillbaks ungefär en grön tresitsig Tomelilla från IKEA. Den är jätteskön (och i nuläget i STORT behov av tvätt, ska se till att få fixat det innan jul). Sen husköpet blev klart har jag gått och funderat lite på det där med soffa. Det kändes liksom som om vår soffa skulle bli lite pluttig i det stora vardagsrummet i huset, så det var väl dags att tänka på att skaffa en ny kanske. Har kollat lite sådär i förbifarten, inte alls målinriktat eftersom det är så långt kvar tills vi får flytta. Men så häromdagen så fick Linus ett mail från en arbetskamrat, ett massutskick till hela arbetsplatsen (sånt älskar vi ju). Arbetskamraten undrade om inte någon ville ha hans två år gamla soffa, en tvåsits Tomelilla från IKEA. Den var förvisso blå, men det spelar ju ingen roll, den blev ju liksom lösningen på vårt "soffproblem". Nu har vi en Tomelilla soffgrupp (just nu i grönt och blått) och stora planer på att beställa nya överdrag till sofforna från Bemz.

Ytterligare ett problem, den nya lilla soffan får inte plats i vår lägenhet. Hmm. Tack och lov så har man svärföräldrar som kan tänka sig att agera magasin tills vi får huset. Suveränt!

Bilden har jag lånat från bemz.se.

7 kommentarer:

Daniel sa...

Åh, nu får jag chansen att tipsa om Bemz. Tänkte jag, tills jag kom till slutet ... Jag gör det ändå. Vi köpte ny klädsel från Bemz och den var jättebra. Men det yrde rätt bra med halvt förrymd stoppning vid bytet. Och det var ett träningspass. Hm, detta var tänkt som en rekommendation. :-)

Katharina sa...

Träningspass behöver jag. Så jag ser det som en bra rekommendation. =)

Anette sa...

Eran nya soffa är redan besiktigad och godkänd. Det tog två kattungar lite tid, samtidigt úpptäckte de ett fönster till som man kan klättra i plus en bokhylla.
Så jag garanterat inget i det rummet längre. Soffan såg jättefin ut, klädsel behöver ju bytas, så katterna får husera. Det gick mycket bra att klättra upp för baksidan av soffan.

Lena sa...

Svärföräldrars förråd är toppen! :)

Katharina sa...

Om det bara hade varit så väl att det var deras förråd... nu handlar det om ett rum i huset som får tjänstgöra som förråd =)

Lena sa...

Aj då, vi har en lada och en källare som står till vårt förfogande. Fast det är klart, några grejer får väl samsas med fåren kanske :)

Anette sa...

Nu har även Findus insett vilka goda lukter det är på detta nyförvärv. Gjorde en ingående undersökning med nosen, samtidigt som två små låg i bakhåll.
Kommar att bli mycke katthår i denna soffa.