fredag 28 november 2008

Intressant jobbprat

I torsdags tog jag en paus från mammaledigheten och gick på ett möte om bibliometri som anordnades på GUB. Skönt att få vara bara Katharina ett tag, och få lite intressant jobbprat in i skallen. Fred traskade runt på stan med pappa. Meningen var att han skulle sova, men se det gjorde han i en halvtimme eller så. Så han blev buren runt stan istället, varpå L fick uppleva bebistricket (som jag antar att det får kallas). Tydligen var det ett antal tjejer som reagerade på det faktum att L hade en bebis med sig. Man blir en riktig babe-magnet konstaterade han.

Det jag tycker är spännande är att det går verkligen att koppla bort Fred när man jobbar. För det har jag funderat lite på, hur mycket funderar föräldrar egentligen på sina barn när de är på jobbet? Jag trodde att jag skulle ha svårare att koppla bort med tanke på att jag fortfarande helammar Fred, och därmed är hans enda hungerstillare liksom. Att jag därför skulle oroa mig mer. Men nä, det var inga problem alls att lyssna på genomgångarna av bibliometriska indikatorer och pengafördelning, i alla fall inte så länge talaren gjorde ett bra intryck. Lite värre var det när en av talarna inte var särskilt vältalig eller intressant ämnesmässigt - då blev det lite mer Fred-tankar.

Inga kommentarer: