söndag 9 november 2008

Familjefejd i gocart

För någon vecka sedan fick vi en inbjudan till familjefejd i gocart. Inbjudan kom från min gogart-bitne morbror, och givetvis tackade vi ja. Igår var det så dags, efter en hel del psykningar, några teorilektioner och allmänt tjöt var det dags att köra. För mig var det första gången, och jösses vad roligt det var! Nu kan man inte anklaga mig för att vara bra, för det var jag verkligen inte, men det spelade liksom ingen roll. Det var väldigt roligt ändå.

Första gången jag körde, i ett av två heat, kraschade jag hur många gånger som helst. Men jag lärde mig allt eftersom, däremot lyckades jag inte kvalificera mig till A-finalen. Men självklart blev det B-final. Där mötte jag mina tre systrar och min mamma. Jag tyckte att det gick görbra för mig, men det gjorde det nog inte, jag blev nästsist. Men men, vad gör väl det. Ont i armarna hade jag ändå, och just nu funderar jag som bäst på när jag kommer att få chans att köra nästa gång.

Måste väl också nämna att den som vann allihop var min svåger, tätt tätt tätt följd av min kusin och på tredjeplatsen kom morbrodern som arrangerade. Tättrion hade alla kört en mängd gånger innan, och var ruskigt taggade. Själv var jag ytterst nöjd med min tiondeplats.

1 kommentar:

Lena sa...

Är det du som är med i "Rallybrudar"? :)