onsdag 5 november 2008

IKEA

Igår var vi på IKEA jag och Fred. Tänkte kika lite, fika lite och handla lite. Målet var att få med oss en barnstol hem och se det lyckades vi med! Fikat fick vi också gjort (tack och lov!). Men kikat blev det inte så mycket med. Dom håller nämligen på och bygger om hela varuhuset i Bäckebol. Det var avspärrat med vit plast lite här och var, och enbart en tom gång att gå i. Så det var ju tur att vi inte var där för att få inspiration, för det enda som inspirerades till var totalrenovering, och det är nog inte poppis när man bor i hyresrätt.

Förutom stolen, fick vi också med oss lite tyg hem, himla bra. Fast just nu är det lite lite tid och lite mycket tyg här hemma, men det ska nog ordna sig på något vänster.

Förresten, inte ett enda värmeljus slank med hem. Är inte det lite fascinerande?

4 kommentarer:

Lena sa...

Det förvånar mig att du blev utsläppt utan värmeljus och servetter. Det är nämligen obligatoriskt att handla detta på IKEA. Gick du inte genom tullen? :)

Malin sa...

Jag har nog aldrig kommit ut från IKEA utan värmeljus, bra gjort!:) Vi har också en IKEA barnstol till Elin, den är perfekt!

tussemormor sa...

Nja, värmeljus brukar jag klara mig ifrån, men däremot brukar en 50-packslåda med vanliga stearinljus till mina mässingsljusstakar slinka ned i den blå kassen likaså några glödlampor. Sist blev det också två kryddburksinlägg till kökslådorna samt lite annat! Nästa gång får det nog bli en eller ett par nya kastruller också.

Katharina sa...

lena & malin: jag tror inte det har hänt innan heller att jag kommit ut utan värmeljus, men se det gick. är lite i chock.

inger: det finns alltid något man ska ha. visst är det konstigt egentligen...