fredag 28 november 2008

Fredagsmys

Jag är skeptisk sa L när han klev in genom dörren idag med tre ICA-kassar i händerna. Han kollade sig omkring och upprepade vad han just sagt. Jo, jag kanske kunde hålla med, lite grann i alla fall. Kanske var det inte så övertänkt att tvätta sofföverdrag, mattor, lakan, fönster och byta gardiner och hänga upp adventsstjärnor och baka kladdkaka på en och samma gång. Det var verkligen kaos när han kom hem. Men det var ju så jag alltid gjorde saker innan. Innan det kom in en liten person i mitt liv som städigt sätter käppar i hjulet för mig när jag har planerat att hinna med en massa saker. Fast antagligen är de där käpparna i hjulet bara av godo, för man ska ju faktiskt försöka vara här och nu, eller hur är det nu? Och då kanske man ska koncentrera sig på en sak i taget, eller kanske i alla fall ett rum i taget, och inte fyra rum på en gång. Då blir det kaos. Men se med gemensamma krafter fick vi rättat till det. Nya gardiner är uppe i alla rum utom ett. Adventsljusstakar och -stjärnor är uppe i alla rum utom ett. Och vi har sett på På spåret, ätit kladdkaka och förklarat för Fred att det här, det är fredagsmys. Och att han antagligen kommer hata På spåret när han blir äldre (om det nu fortfarande går då, men det gör det säkert, det har ju alltid gått liksom) för att det är så tråkigt. Jag hatade På spåret när jag var liten och mamma och pappa skulle kolla på det, sååå tråååååkiga myskvällar! Men nu är det ju toppen, eller så är det bara jag som blivit tråkig, så kan det ju också vara.

I morgon åker vi på julmarknad.

Bilden har jag lånat från aftonbladet.se (från en lustig artikel).

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Öh du - inte är man väl tråkig för att man tittar på "På spåret"!!!

Märker att du minsann inte vansläktas när det gäller att göra en massa samtidigt.
Tur att du har en Linus som stoppar upp det hela lite då och då. *ler*

Hoppas att du fått sova flera timmar denna natten.

Bodil sa...

Håller helt med tidigare talar;)
Det är inte alls tråkigt!
Men vi är ju som sagt lite äldre... kan det bero på det att du också kommit upp i åren..

Katharina sa...

Visst är det så. Jag har blivit äldre och kan mer, och då är det ju roligare att titta på. När man var liten och inte kunde ett jota så var det så lagom kul att kolla på liksom.

Nu är det nästan bästa TV-stunden som finns.

Lena sa...

Jag gillar också På Spåret, det är bara att erkänna :) Skönt att höra också att det är lite kaos hemma hos andra personer än oss... Jag kan glädja dig med att adventsljusstakarna är uppe på jobbet, båda två. Det blev så mysigt så du kanske får slåss med Malin om ljusstaken när du kommer tillbaka... :)