lördag 29 november 2008

Besticken

Det var ju det här med besticken. Vi har väl bestämt oss, efter ett antal provätningar, för att dom är bra och värda att investera i. Nu är bara frågan hur många man ska köpa. Tolv såklart tänkte jag på en gång. Men så funderade jag lite till, varför tolv?! Vad kommer det sig att man alltid ska ha tolv? Jag har inte orkat söka någon information i den här frågan, är det någon som vet? Varför ska en servis bestå av tolv delar? Eller ska den inte det, är det något jag bara har fått för mig?

Vi får väl se hur många vi köper i slutändan, det är ju ingen brådska egentligen. Det är ju inte så att vi äter med händerna här hemma just nu.

3 kommentarer:

Lena sa...

Puh vad lättad jag är att ni har bestämt bestick! :) och det där med 12 som antal tycker jag låter som en fråga för Magdalena Ribbing :)

bollebygdsbo sa...

Jag tror att det liksom beror på att förr såldes det mesta i Halvdussin eller heldussin.
Numera är det väl mera 4 - 8 - 12 som gäller.

Anette sa...

Jag skulle köpa minst 16, Ni kommer väl att ha mycke folk på mat ibland. Om Ni nu tycker att de är bra.