lördag 31 maj 2008

Skötbädd (eller Har det blivit en syblogg nu?)

Det finns gott om bloggar som fokuserar på sömnad runt omkring på nätet. Jag har, av tämligen uppenbar anledning, fastnat för sådana som fokuserarbarnkläder och barntillbehör. Det var också genom lite olika bloggar jag fick idén om att sy en skötbädd eller ett skötunderlägg att ha i skötväskan till Smulan. På så vis har man alltid något smidigt att lägga bebisen på när man ska byta blöja ute i vida världen.

Inspirationen till mitt underlägg kommer främst ifrån Mysklumpen, även om jag har förenklat hennes modell något. Så här ser mitt resultat ut:

Den är gjord av vanligt bomullstyg på utsidan, akrylatväv på insidan och mellan dessa finns en lite tjockare väv så att den blir lite skönare att ligga på. Storlek: 40x60 cm.

2 kommentarer:

Lena sa...

Herre gud, du är inte bara en gravid kvinna utan du kan sy också! hehe Jag undrar om du tar upp beställningar? kanske nåt för att dryga ut kassan under föräldraledigheten, eller tänker ni vältra er i jämställdhetsbounspengarna??? :)

Retro Elephant sa...

Jättesnyggt! :)