lördag 17 maj 2008

Shoppingblogg? Kanske inte - men skor i alla fall!

Det här är ju ingen shoppingblogg - än så länge... Vet vet vad som händer den dagen jag blir föräldraledig.

Men.
Jag blev lite förälskad igår när jag sprang i affärer. Måste ha ett par nya skor eftersom jag enbart har ett par som är gångbara just nu. (Plus ett par som inte riktigt räknas eftersom de är så totalt utslitna, men som jag använder ändå.)
Här är objekten för min förälskelse:
Problemet är bara hur praktiskt är det med helvita tygskor på en skala? Och ok, det kanske hade varit bra om det varit billiga skor. Det är det inte. Det är ett par Converse som kostar lite mer. Då kom jag på den geniala idén att jag kan ju be min svärfar som för tillfället befinner sig i Kanada att kika efter dem där. Problemet är bara att jag hittar inte just den här varianten på Converse hemsida (helvita alltså), så jag fattar inte riktigt vad det är för specialmodell på dessa. Däremot hittar jag de helsvarta där... Hmm, what to do, what to do? I-landsproblem jag vet. Men det är sånt man (jag) funderar över när jag sitter hemma en lördagskväll och känner mig som om jag står precis på gränsen till en stor förkylning.

3 kommentarer:

lisafisa sa...

Jag förstår inte vad problemet är - dom finns ju som helsvarta säger du...?!

Susanne sa...

Jag förstår inte heller vad problemmet är...skor kan man alltid köpa även om dom är vita, obekväma, lite för små, sköna ...helt enkelt, man kan alltid köpa skor bara man tycker dom är snygga, KÖP!!!!

Katharina sa...

Haha! Jag har skickat iväg ett mail till svärfadern som ska ge sig ut på skojakt där borta.

Lisa: jo jag vet! Men jag har så många svarta skor att jag har svårt att motivera ett par till som kanske bara kommer stå...

Susanne: min man tyckte nog att 700:- var lite mycket pengar för ett par vita tygskor... och jag kanske kan hålla med honom, lite i alla fall.