tisdag 13 maj 2008

Den gravidas rätt?

Jaha, då var det dags igår då. Dags för det där som jag trodde mest skedde i böcker och på film. Dags för den gravida kvinnan att få sina fötter masserade av maken. Aj aj aj vad ont det gjorde i dem, och aj aj aj vad ont jag hade i mina ben så att jag inte riktigt orkade böja mig ner och ta hand om mina egna fötter. Men som tur var så kom L hem från sin skola innan jag hade somnat, så han var snäll och smorde in dem lite. Jätteskönt! Det kan jag lätt se som en bra vana.

Trolig orsak: alldeles för mycket spring och alldeles för lite sittande. Och då menar jag inte spring som i massa gående som ger steg. Utan mer spring mellan klädkammaren som jag röjde i och vardagsrummet där alla saker låg utspridda. Men nu är det fint i klädkammaren, och jag har lyckats tömma en byrålåda att ha Smulans kläder i. Och mina fötter mår för tillfället bra.

Inga kommentarer: