måndag 26 maj 2008

En 24:de sak?

Nu när vi fått alla genomgångar av de 23 sakerna, så vill jag visa en 24:de sak som jag tycker är himla käck! På http://www.doodle.ch finns verktyg för att underlätta beslut i grupp när gruppen inte finns samlad på en fysisk plats. Man kan till exempel besluta om mötestider, eller om lunchrestauranger eller om resmål eller något helt annat. Väldigt praktiskt tycker jag, speciellt det här med mötestider. Istället för att hålla på och skicka mail fram och tillbaks för att se när folk kan och inte kan så sätter man bara upp en liten doodle-enkät för ändamålet. Inte alls svårt. Här och här kan ni se två exempel som jag har gjort.

Ytterligare exempel på tjänst som undelättar livet och samarbete. Som sagt: himla käckt!

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja testade och kryssade i jag med, betyder det att jag måste komma in och ha ett möte med dig och Daniel nu? :) Himla smart grej faktiskt, hur hittade du den?

Katharina sa...

Via projektet OERIIR som jag är med i just nu. Görbra tycker jag! Man kan ju använda den i privatlivet också, för att bestämma chipssort kanske, eller tid för nästa grillkväll...

Och nej, du behöver inte komma in. Jag har inga planer på att fullfölja själv. =)