torsdag 22 maj 2008

Rapport från Kalmar

Vi (Catta, Eva, Monika, Daniel och jag) är på årsmöte med GSLG i ett soligt Kalmar. Blå blå himmel och en väldigt skön sol. Vi kom hit vid elvatiden idag och hann då gå och lämna våra väskor på Kalmar Slottshotell där vi bor. Sen blev det lunch på en uteservering i stan. Därefter satte programmet igång med föreläsning, årsmöte och redovisning från systembibliotekarierna. Givetvis hann vi med lite kaffe mitt i allt ihop också. Klockan 17 var det sedan dags för visning av Kalmar Nya Konstmuseum. En tydligen rätt omstridd, men i mitt tycke spännande och läcker, byggnad nästan mitt emot hotellet. Vi hann nästan med alla tre utställningar innan vår guidade visning avbröts av brandlarmet. Snopet, men det var bara till att ta sig ut. Nästa anhalt var middag på Calmar Hamnkrog. Väldigt gott, och väldigt mättande. Under middagen var det dags för QUIZ, en quiz med schlagertema! Jag, Catta och Alastair från Kalmar bildade ett lag. Och oj oj oj, jösses vad vi vann! Eller ja, jag vet inte hur mycket vi vann, men vann det gjorde vi helt klart. Och vi har varsitt förkläde att bevisa det med!

(Nu är bara den stora frågan, när är det dags för quiz hemma hos oss igen?! Det är bra länge sedan det var quiz nu. Typ åtta månader eller nåt sånt. Det är väl nästan skandal, tycker ni inte det??)

2 kommentarer:

Christel sa...

Njae, det där med konstmuseet i Kalmar...det gillar vi inte riktigt...ful ful ful ful byggnad i fin fin fin park med vackert vackert vackert slott...nix - det går bort för en inföding och bakåtsträvande småstadstjej som mig :-))

Härligt att ni hade det bra! Kram!

Christel sa...

som JAG heter det för övrigt...:-)