måndag 19 maj 2008

Det andra livet ligger nere

Så tar man tag i det här med andrahandsliv och tänkte kolla runt lite på Second Life ikväll. Då ligger tjänsten nere. Utan att nu ha kollat på Second Life så påminner det hela mig om den period i mitt liv då jag hade mitt andra liv i en MUD på nätet. Där i världen Questionable Sanity framlevde de fem karaktärer jag hade skapat (bland annat en faery) sina liv ihop med en hel bunt andra karaktärer, som styrdes av en hel bunt andra människor på andra ställen i världen. Rollspel på nätet i textformat helt enkelt. Låter hysteriskt tråkigt men är hemskt beroendeframkallande. Vi får väl se sen när Second Life har kommit upp igen om det är något liknande. Under tiden så får jag väl hålla till godo med mitt första liv, och se om jag kan påbörja den skötbädd jag har tänkt sy för att ha i en framtida skötväska till den där Smulan som ligger och gympar i min mage.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen. Jag fick ett mail för ett tag sedan från Suzann som frågade hur livet var och att hon köpt en ny tv. Jag tänkte svara idag, och googlade qs för att se om det fortfarande levde och ramlade in här. Tänk så förvånad jag blev.

Anonym sa...

oj vad man kan hitta när man googlar, QS ligger fortfarande uppe och har fått en liten nytändning titta gärna förbi qs.smwa.net 4000, förresten vad hette dina karaktärer?

-Vald

Katharina sa...

Google - vägen till det mesta helt enkelt. =) Spännande att du hittat hit Vald. De första och största av mina karaktärer hette Mirsa och Laira. Dom kanske du kommer ihåg?

Kanske man tittar förbi någon gång, eller kanske inte. Dumt att väcka den björn som sover.