måndag 10 februari 2014

Middag efter middag efter middag...

Samtidigt som jag dukade av bordet efter dagens middag, som förövrigt bestod av kyckling med ris, broccoli och sallad, så började jag laga morgondagens middag. Eftersom planen för morgondagen är köttgryta så passar det ju ypperligt att laga den så gott som färdig idag. Jag menar: Hur många gånger har man inte hört om att köttgrytor egentligen smakar bättre en dag eller två efter att de tillretts. Så förutom att maten imorgon kommer vara lätt som en plätt att laga, så kommer den dessutom smaka bättre. Win-win! Det enda som grämer mig är att det inte är jag som är matlagare imorgon, det är nämligen makens tur just imorgon. Jag underlättar alltså inte för mig själv utan för honom. Jaja, med tanke på att jag håller honom väldigt kär så är det klart att jag unnar honom det.

Inga kommentarer: