fredag 21 februari 2014

Jag lämnade Häxan Surtant bakom mig

Dagen började med att jag inte alls hörde klockaradion som gick igång 05:00. En halvtimme senare vaknade jag av att L ruskade mig och meddelade att det var dags att gå upp för min del. Stressa upp och på med kläder. Snabb frukost och iväg till jobbet. Sur, trött och med magont pga den hastiga morgonen. Bäddar in mig med LeMarc på vägen till jobbet. Parkerar och går in på jobbet. På något vis så vänder allt. Dessutom är det jag som öppnar biblioteket på fredagar. Bara det är väldigt positivt. Och så fick jag prata med sköna kollegor på fikapausen och passet i informationspunkten blev roligt med massa roliga frågor och människor som ville ha hjälp eller svar. Tänk vilken tur jag har som har ett jobb som kan bota mig från den sura morgonströttheten.

Inga kommentarer: