onsdag 12 februari 2014

Denna vab - en sorts semester

Nu har det vabbats här hemma i en och en halv vecka. Det har dock inte varit någon jobbig vab. Barnen har nämligen svinkoppor, och rätt lindriga sådana vad jag förstår. De är inte nedsatta alls egentligen, men får inte vara på dagis pga smittorisken. Så vi hänger hemma och har det rätt gott. Det finns dock ett problem, och det är att jag går in i någon sorts semesterläge när jag varit hemma en längre stund. Nu har ju jag inte varit hemma hela perioden, utan vi har delat lika jag och L hittills men vi har delat på så vis att jag har varit hemma onsdag-måndag. Sen var det dags för jobb igår för min del, och jag kände mig både svårmotiverad och lätt ineffektiv. Semesterskadad helt enkelt. För jag inser att jag tycker att det är himla skönt att dra omkring hemmavid med mysbrallorna på, skogspromenad mitt på dagen (förvisso i treåringstakt, men ändå), att få ta del av en treårings tankeverksamhet mest hela tiden och imponeras av femåringen som titt som tätt levererar oväntade kunskaper ("Pappa, det här är en hexagon."). 

Imorgon tror jag dock att det är dags för jobb och förskola igen, tillbaks till verkligheten helt enkelt - som faktiskt är himla bra den med (trots att jag inte kan gå i mysbyxor på jobbet).

Inga kommentarer: