onsdag 19 februari 2014

En dimmig dag

 Idag vad det gympa för Fred på förmiddagen. Under tiden skulle jag och Vera fördriva lite tid i byn. Jag hade tänkt mig en rask långpromenad med Vera i vagn, Vera hade tydligen tänkt sig lite lekplatshäng. Vi enades om att börja med lekplatshänget och att långpromenaden fick bli en promenad istället. 

Lekplatsen var alldeles tom och alldeles blöt och alldeles jätterolig att vara på enligt Vera. Så där blev vi kvar en ganska lång stund.


Sen var det hur som helst dags för promenad. I med Vera i vagnen och så bar det av ner mot sjön. Väl nere vid sjön var det så himla dimmigt och vindstilla och jättefint så det kändes som slöseri att gå därifrån. Alltså stannade vi kvar vid sjön, promenaden fick stryka på foten. Vi valde att istället gå på upptäcksfärd, lyssna på någon sorts fågel som befann sig på sjön någonstans, men som vi inte kunde se. Vi kollade in brygga och vatten. Vi blev så betagna av allt att vi alldeles glömde bort tiden. Eller ja, jag glömde bort tiden (Vera hade inte ansvar för att komma ihåg när vi skulle hämta Fred). Så det blev en språngmarsch uppför backen från sjön till skolan. Och när vi väl kom till skolan (fem minuter sen) var jag minst lika svettig som jag skulle varit om jag gått den där långpromenaden som jag hade planerat för från början. 
 


Inga kommentarer: