måndag 17 februari 2014

Jag har börjat blogga igen (ifall det inte har framgått)

Jag har som synes försökt dra igång bloggandet igen. En stor anledningen till det är nog att jag hittat nya bloggar därute som jag börjat följa. Bloggar som inspirerar och ger sug. Två av dessa bloggar är Försök att inte se så snygg ut och Onekligen. Båda är inte helt oväntat kvinnor som skriver om vardag, samhälle och sånt som finns i deras närhet. Båda kvinnorna är dessutom mammor. Och båda två kvinnorna har två väldigt välskrivna bloggar som behandlar högt och lågt i en ganska perfekt mix.

Om jag ska peka lite mer specifikt på vad det är som satt igång mitt bloggande igen så tror jag att det är det här inlägget hos Försök att inte se så snygg ut. Det där i att ha en liten minnesbok att gå tillbaks i. Att ha spelat in livet på något vis, så att man kan gå tillbaks och minnas.

Vi får väl se om, eller kanske snarare hur länge, jag håller i den här gången.

2 kommentarer:

Caisa sa...

Det har iallafall inte undgått mig. Jag är glad att du är tillbaka..

Katharina sa...

Var roligt att du är med! Och kul att jag lyckas glädja någon. =)