söndag 13 januari 2013

Skön söndag

Idag är dagen efter ett roligt tvåårskalas. Igår firade vi Vera som fyller år imorgon, den 14 januari. Tvåårskalaset samlade barnens far- och morföräldrar, mostrar, morbröder, farbror och kusiner. Och det blev sent (med barnens mått mätt). Så idag är alltså dagen efter, sådana dagar är det gott att bara sitta och slappa med en målarbok, helt i lugn och ro:

Vi upptäckte dessutom att det är fler än fåglarna som gillar vår fågelmat:

Jag blev så exalterad när jag upptäckte det att jag var tvungen att gå upp och väcka L som fortfarande låt och sov (09:30 var klockan faktiskt, så jag tycket inte jag var så elak). När jag väckt honom och berättat så säger han: Ja, den såg jag härom dagen... Uppenbarligen reagerar vi rätt olika på en ekorre - jag vill springa och berätta på en gång, han tycker inte det är värt att nämnas.

Senare på eftermiddagen kom jag på att det var en ypperlig dag att stryka. Så det satte jag igång med. Strax fick jag sällskap av en medhjälpare:

Halva strykhögen fick vi arbetat bort med gemensamma krafter. Väldigt skönt. Nu finns det plats att fylla på med fler skrynkliga kläder.

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Tack för gott att äta på kalaset igår. :)
Det där med ekorren.
Impulsiviteten har du nog från mig. Vill också berätta om roliga saker direkt.
Önskar er alla en fin måndag, alldeles särskilt till Vera som fyller två år!

bollebygdsbo sa...

Glömde ju säga att det väcker minnen när jag ser strykbrädorna tillsammans.
Tänk så fort tiden går, lite vemodigt ibland.

Caisa sa...

ja men ja - äntligen tillbaka!