fredag 31 december 2010

Nyårsafton

Det finns de som sitter på flådiga middagar just nu, de som är på balla fester och de som umgås i glada vänners lag. Själv ligger jag på soffan hemma iklädd mysbyxor och t-shirt och spanar på min mage. Därinne lever vårt ofödda troll rövare så att hela magen kränger och gungar. Det är ett rätt flott sätt att spendera nyårsafton på det med. När man dessutom kan trycka på en fot (eller om det var ett knä) och sen få en buff tillbaks, som en liten hälsning liksom, då är tolvslag rätt oviktiga. Jag tror minsann jag går och lägger mig. Jag går på en annan sorts tideräkning just nu, typ tre veckor kvar tills 40 veckor har passerat och bebisen "ska" komma ut, i den tideräkningen spelar tolvslag mindre roll. (Det skulle möjligtvis varit om jag varit orolig för att föda i december, men det har jag aldrig varit, så då blir inte tolvslaget så viktigt.)

Fast det är klart, det är gott att snart vara inne i januari. Det är ju faktiskt det tolvslagt också betyder. I januari är det tulpansäsong. Och föda-barn-säsong.

God natt, och gott nytt år. 2011 blir nog bra det också.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Ett underbart sätt att se på tiden och tideräkningen.
Ett spännande år vi har framför oss. ;)
Kram till hela familjen.