tisdag 28 december 2010

Saker vi har mycket av här hemma just nu

Snor
Jag vet att det här inte är någon ny fråga, men: Hur mycket snor finns det egentligen, och varför tar det aldrig slut??

Nej
Som i "Nej, jag vill inte äta!" eller "Nej, inte sova!" eller "Nej Fred, du får inte kasta." eller "Nej, jag vill inte ta på mig!" eller "Nej, jag vill inte åka till dagis!" eller "Nej, jag vill inte åka hem från dagis!" eller "Nej, du får inte gå ut utan jacka." eller bara "Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej!" under tiden som tänderna borstas eller pyjamasen sätts på. Man ska inte underskatta ordet Nej förresten, det kan användas i princip i varje tänkbar mening.

Trötthet
Både jag och Fred lider fortfarande av sviterna av julens förkylning. Vilket gör oss rätt trötta. Jag är dessutom gravid i 37:de veckan, vilket kan göra vem som helst lite småtrött. L han behöver inga anledningar att vara trött. Han bara är det ändå. Jag tror han är lite av en naturbegåvning på området. Men nu är det bara två arbetsdagar kvar. Sen är vi lediga hela familjen i åtta dagar. Och jag fortsätter vara ledig tills Trollet behagar trycka sig ut.

Leksaker på golven
Alla nya julklappar har inte riktigt hittat sina platser än. Därför är de överallt och ingenstans för tillfället. Mest överallt faktiskt.

1 kommentar:

Lena sa...

Kände igen rätt mycket där, särskilt nej. Väldigt mycket nej blir det :) eller som han i The Vicar of Dibley - no no no no YES! :)