lördag 18 december 2010

Idag har jag

- Bakat sex brödkakor (även om enbart fem blev ätbara - L blev ansvarig för gräddningen...)
- Hängt upp en maskin tvätt
- Lyssnat på massor av sånger framförda av vår 2,5-åriga stjärnsångare
- Lärt mig göra servettljus
- Torkat ur vitrinskåpet i köket
- Skottat lite
- Burit ut återvinningskartonger och grejer
- Satt i en ljusslinga i utegranen som L hämtat i skogen idag
- Plockat in alla klädnypor (lite sent kanske)
- Hängt ut fågelmat
- Sytt lite
- Fått ruskigt ont i rumpan, och varje gång jag sagt "aj", fått besvara frågan "Bebisen sparkar på dig mamma?"

Nu ska jag duscha, hoppa i myskläder och ta kväll. Inte göra några mer måsten eller tråkiga saker utan bara pyssla med julklappar. Eller ja, ett matlagningspass till lär det ju bli, men om jag väljer att inte se det som ett måste så blir det inte tråkigt heller.

Inga kommentarer: