onsdag 1 december 2010

Något väldigt roligt

Hahaha, jag fick just reda på att grannen går på bodypump! Vad som är så roligt med det? Jo, grannen är gravid (precis som jag), med andra barnet (precis som jag), hon ligger bara någon vecka efter mig i sin graviditet. Vi är alltså ungefär på samma ställe, kan vi vara överens om det?

Men, blotta tanken på att jag skulle stå och göra så här:

eller så här:

eller så här för den delen:

får mig att fnissa hysteriskt.

Jag som har svårt att lyfta benen om jag stått lutad över ett bord i en halv minut (det är någonting i rumpan som låser sig). Jag som får ont ont ont i fogarna av att promenera eller gå i och ur bilen. Jag som får sammandragningar (magen blir stenhård) av att gå och städa här hemma. Hahaha, hon går på bodypump. Helfestligt!

Vet ni, i lördags simmade jag 100 meter. Sista längden gjorde ont. Och det fortsatte att göra ont när jag klivit upp ur bassängen. 100 meter är ingenting, men det är uppenbarligen mer än vad jag fixar. Foglossning är inte det nya svarta, så mycket kan jag säga. Sa jag att min granne går på bodypump förresten? Det är hur fascinerande som helst.

2 kommentarer:

Lena sa...

Det som får mig att fnissa är tanken på dig i rosa minimala träningskläder där magen putar ut emellan... hehe sorry!

Anette sa...

Din granne har inte lejon och tigerspår i sin trädgård, så du kan ju få springa fortare än du tror.