torsdag 23 december 2010

Dan före dan och dunderförkylt

Jaha, så var det julafton imorgon. Granen står i källaren på upptining, och det är väl så långt vi kommit kan man väl säga. Den ska upp när L kommer hem från jobbet och kläs med ljus och kulor.

Annars då? Jo då. Förkylningarna härjar runt vilt hemma hos oss. Det började med att jag blev förkyld helgen den tredje advent. Var hemma måndagen veckan efter, och skulle nog egentligen varit hemma även tisdag och onsdag, men det kom jag inte på förrän jag kommit till jobbet de dagarna. Sen blev jag bättre, lite snuvig, men det räknas ju inte. Då blev L förkyld och var förkyld hela helgen fjärde advent. Han var hemma i måndags. Sen blev han bättre. Då började Fred insjukna. Nu är han riktigt rejält förkyld. Har han lite paus i hostan så nyser han istället så att snoret hänger ner till knäna. Och igår började jag känna av min hals igen, och dessutom killade det i näsa och jag kände mig lite småtjock i huvudet frampå kvällen. Jodå, det halsonda kvarstår idag och snuvan är tillbaks med förnyad styrka. Mmm. Vi tycks ha hamnat i den onda förkylningscirkeln. Men lite dammsugning och dammtorkning och några uppställda tomtar ska vi nog kunna åstadkomma idag ändå jag och Fred, bara vi hela tiden har en näsduksförpackning nära till hands.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag känner igen det där... god jul på er och prosit!