onsdag 6 januari 2010

Idag var det en snöig dag

Oj så det snöade! Och när vi väl hade kommit i ordning, eller ja, när L väl hade kommit i ordning, och vi var redo att ge oss ut och skotta vår lilla väg, så kom grannen åkandes med sin traktor. Just på vår väg, och med plogen så smidigt nedfälld. Himla käckt. Tack och bock sa vi, ni hjälper mig med höet till sommar'n sa han. Vi hade ju fortfarande gårdsplanen kvar att skotta, men det gör man ju på ingen tid alls när det är sån här pudersnö.

Fred stövlade runt i snön han också, men föredrog att gå där det var skottat. Snö är konstigt, men helt OK verkar det som om han tycker. Sen satte vi ut två äpplen till fåglarna att mumsa på innan vi begav oss med bilen till Freds farmor och farfar för lite förmiddagsfika. Vi fikade gott med farmodern, och begav oss sedan hemåt igen. Eftersom det redan var senare än vad Fred brukar lägga sig att sova middag somnade han på ingen tid alls i vagnen inne.

Sen har dagen liksom bara försvunnit. Jag har sytt lite, och lagat mat. Och nu ska jag och L äta lite kvällsmat. Men vart övriga dagen tog vägen - det vet jag faktiskt inte. Den liksom slank förbi. Eller jo just det ja, jag har funderat på gardiner också. Imorgon åker jag och Fred till Skroten för att köpa tyg, det är dags att fixa lite vanliga gardiner. Såna här ska det bli på två fönster i vardagsrummet.

Inga kommentarer: