söndag 10 januari 2010

Då var det dags

Nu har jag städat ut julen ur två rum. L slängde just ut granen genom fönstret. Nu åker den ut. Men så fastnade jag liksom i något sorts mellanläge. Jag borde gå vidare med nästa rum. Det är ju liksom inte så mycket kvar. Men det tar emot. Jag sätter mig bara lite vid datorn först. Inte så länge. Ska bara kolla mailen. Kanske kika in lite på Facebook. Oj, ett blogginlägg kanske...

Imorgon börjar allvaret. Igen för vissa av oss, medan för andra börjar det. Imorgon är det första dagen på dagisinskolningen för Fred. Väldigt spännande. En timme ska vi spendera på avdelningen imorgon. Sen två timmar om dagen resten av veckan. Sen nästa vecka antar jag att tiden trappas upp allteftersom, men det vet vi inget om än så länge. Så nu har vi två veckor på oss, då inte samtliga vuxna i hushållet jobbar samtidigt. Sen är det dags att hantera det det riktiga livet, det när man kommer hem från jobbet, hämtar på dagis och ska hem och laga mat. Nu har man ju bara kommit hem från jobbet och ätit. Det är skillnad det. Men det ska nog gå bra det här.

Hepp, jag får väl ta tag i nästa rum. Sy om lite gardiner och måla någon list. Plocka ned adventsstjärnan och sätta dit en lampa. Och samtidigt fundera lite över det där med dagens middag...

1 kommentar:

Anette sa...

Las Vegas Trio, var de med julgranen när den slängdes?