fredag 8 januari 2010

Idag har vi sytt

Nu är de sista två gardinerna färdiga. Jag och min medhjälpare hängde just upp dem. Det är himla tur att jag har haft min medhjälpare idag alltså, jag hade aldrig hunnit med lika mycket annars. Jag menar hade jag varit ensam hade jag definitivt inte hunnit med följande saker:
  • dra upp en massa tråd från olika trådrullar
  • sprida ut knappnålar över hela huset
  • sprida tygbitar över hela huset
Dessutom finns det vissa saker jag var tvungen att ha hjälp med, sånt man behöver mer än två händer för att klara av:
  • trycka på powerknappen på symaskinen flera gånger medan jag syr, så att symaskinen ibland är på och ibland av
  • försöka fälla upp pressarfoten undertiden jag syr
  • dra ur kontakten till symaskinen undertiden jag syr
  • snurra trådrullen lite fortare än vad symaskinen klarar av undertiden som jag syr
  • hålla händerna under strykbrädan när jag stryker, och därmed bränna mig på ångan
Som sagt, tur att jag hade en medhjälpare, annars hade jag aldrig klarat av allt det där.

Förutom att sy har vi också varit ute en liten sväng. Vi hann mata fåglarna, sortera lite skräp och hämta tidningen (som ingen orkat hämta på morgonen). Sen tyckte vi det blev för kallt, så vi åkte och handlade lite mat istället.

Nu ska vi duscha och ladda för fredagsmyset, idag med tacos.

2 kommentarer:

Lena sa...

Vi har också slängt skräp idag och matat fåglarna med jordnötter, och skottat en fin gång på trottoaren utanför oss. Tur att du har en sån bra medhjälpare Kakan, annars hade du aldrig hunnit klart! :)

bollebygdsbo sa...

Visst är det bra med så mycket hjälp! ;)
Jag vet, för jag har haft mååånga hjälpredor! ;))