onsdag 20 augusti 2008

Grannskapet by day

Har varit ute på promenad runt Härlanda tjärn och en liten inköpstur på ICA. Helt utan skrik från vagnen faktiskt, och detta trots att F var vaken när vi påbörjade promenaden. Han låg och kikade tills vi kom ner till grusvägarna nere vid tjärnet, då somnade han pang bom. Sen sov han hela promenaden runt, och vaknade först när jag bar upp honom till lägenheten igen. Men, det var inte det jag tänkte skriva om.

Nu när jag är hemma så här så får jag uppleva grannskapet by day. Det får man ju sällan annars. Jag menar när jag jobbar så åker jag hemifrån mellan sex och sju någon gång. Sen kommer jag hem närmare sex på eftermiddagen. Så hela dagen är man ju hemifrån. Idag har jag insett följande: det finns hemskt många pensionärer i området. Många av dem går med käpp och de tycker om att umgås i grupp. Vid tolvtiden hämtar mammor (och pappor antar jag) sina 3-timmars-barn på dagis (ni vet syskon till det barn mamma/pappa är hemma och är föräldraledig med). Då kommer det ett antal mammor på rad med liten bebis i vagn eller i sele på magen och äldre syskon brevid.

Och det här var sånt jag upptäckte en tämligen grå och trist dag. Ska bli spännande att se hur många fler pensionärer som kryper fram en finare dag.

Bilden kommer från Västmanlands lokaltrafik.

Inga kommentarer: