söndag 6 juli 2008

Laser är himla roligt

I fredags var jag ledig. Väldigt gott, men inte ledig som i ledig och låg hemma och gjorde ingenting. Ledig för att min kära syster snart ska gifta sig och det var möhippedags. Då kom jag fram till att det smartaste jag kan göra den dagen är att ta ledigt från jobbet. Nog för att jag inte lider särskilt mycket att vara gravid i vecka 38 (2 veckor från målet) men trött blir jag om det blir för mycket en dag. Alltså offrade jag en dag på jobbet för att kunna vara alert och pigg och vaken hela möhippan. Inget särskilt svårt val egentligen. Det svåra var däremot att inte avslöja för systern att jag inte skulle vara på jobbet på fredagen, den dagen som egentligen skulle vara min sista innan semester och föräldraledighet. Men det lyckades, och möhippan kom som en total överraskning. Roligt roligt!

En av aktiviteterna under dagen var Laserdome. Jag har inte spelat sen jag gick i gymnasiet och var lite tveksam till hur mycket jag skulle klara av att vara med med tanke på tillståndet. Men jag hade ju glömt av att det är "förbjudet" att springa därinne, så det var inga problem alls. Bara till att smyga runt, med hög puls och skjuta på de andra tjejerna. Åh, vad roligt det är! Tänk egentligen att det kan vara så roligt att smyga runt i en svart labyrint och spana efter rödblinkande fiender.

Nu har jag dessutom lovat mig själv att det inte ska dröja nio år innan jag spelar igen!

1 kommentar:

Anette sa...

Det var väldigt snällt att du klipper vårat gräs. Det bad jag Jonas göra. Hoppas att han vattnat mina orkider, skall ringa och höra i morgon.
Du skriver så mycket roligt i din kakburk, så jag ville veta hur man lägger den som favorit på min blogg, om du vill alltså.