torsdag 3 juli 2008

Bra med betjänt ibland

När jag gick och la mig igår hittade jag ganska snabbt en väldigt skön position att ligga i. För det är inte det lättaste just nu kan jag meddela. Det ultas runt och vänds en hel del i sängen. "Nej, den sidan går inte att ligga på, för obekvämt, vi provar rygg, nej det går inte, jag kan ju inte andas, andra sidan, nej det gör ont ont ont i magen när jag ligger sådär, och stramar i ryggen, vi börjar om och testar första sidan igen, kanske om jag har en kudde bakom ryggen, eller täcket under magen, eller armarna ovanför huvudet..." så där kan det hålla på. Men så igår då när jag skulle sova, jag hittade den nästan på en gång, å vad skönt! Så ligger jag där i två minuter och tankarna flödar fritt, så kommer jag på att nu glömde jag ju ta mina järntabletter idag, jaja strunt samma, barnmorskan sa ju att mitt järnvärde var väldigt fint och att jag inte behövde ta mer tabletter än de som jag har kvar i burken. Tankarna flödar vidare och fastnar igen, den här gången i tanken att jag glömde smörja in läpparna innan jag la mig. Och en sån sak är svår att ignorera, ju mer man försöker att inte tänka på att man inte smörjde in läpparna, desto torrare och blir dem, och tanken blir ändå svårare att ignorera. En ond cirkel helt enkelt. Och mitt cerat ligger ju där bakom ryggen på nattduksbordet, men jag har ju hittat den sköna sköna positionen att sova i. Jag vill inte överge den! Ligger och funderar ett tag på mitt dilemma, men så kommer jag på den ultimata lösningen. Ropar på L, som får komma och ge mig ceratet som ligger max 50 cm bort. Jag fick smort in mina läppar och somnade gott i min sköna position. Sen kan man ju inte behålla en och samma position hela natten, så lite får man väl ulta runt i jakt på en ny, men en skön position kan vi inte riskera att förlora i nuläget.

Inga kommentarer: