söndag 27 juli 2008

Kusinbesök 2

Man ska inte vara oartig tycker Fred. Har kusinerna bemödat sig att komma hit och hälsa på en dag så är det klart att vi ska åka dit dagen efter. Sagt och gjort. Vi tog våra pinaler och åkte hem till dem igår. Skönt att komma iväg från lägenheten lite tyckte jag och L. Gott att stå ute i skuggan och sova i vagnen tyckte F.

Kvällen spenderades ute på altanen med grillat till middag och blåbärs- och hallonpaj till efterrätt - så gott. Vi spanade på stjärnor och fladdermöss och pratade, väldigt trevligt helt enkelt.
Kvällsmys ute under filt.

Tidigare under dagen hade minsta kusinen fått låna vår kamera lite. Hon hade givetvis tryckt lite knappar, för det är ju därför dom finns till. För att man ska trycka på dem! Hallå, varför finns det annars knappar liksom?! Hon lyckades därmed introducera oss för lite nya funktioner i kameran (nej, vi är inte typerna som läser manualer när vi får nya apparater - tial and error är vår melodi). Vi hade väldigt roligt där ett tag när vi insåg att kameran kunde fokusera på olika färger i motivet man tog på. Här är några av resultaten:
Fokus på det gröna i motivet.

Fokus på det röda i motivet.

Något sorts rött filter.

1 kommentar:

tussemormor sa...

Ja, det där med manualer är inte så lätt: jag läser det mest grundläggande, resten tror jag att jag skall läsa när jag blir pensionär!! Jag har en bärbar telefon med beskrivning på tyska, som jag haft i två år, men som jag inte fått ordning på. När jag kopplade in den började mina vänner undra;: var är det för en konstig telefonsvarare Du har?? Så jag ringde och kollade och det visade sig att den pratade en lång harang på tyska. Så någon gång skall jag sätta mig ned med den och läsa på hur man läser in egna meddelande!!