måndag 9 juni 2008

Snubblande nära eller nådde jag kanske ända fram?

Stegtävlingen är över. Jag har inte haft någon jättestor framgång i denna tävling, hamnar nog längst ner i resultatlistan här på jobbet. Men men, så är det när fötterna inte riktigt vill jobba med en utan svullnar lite skönt på kvällarna sådär. Dessutom fick jag lite skrämselhicka när jag i början av stegningen tog en lite längre promenad och som svar på det fick lite foglossning. Då tänkte jag att det nog är bättre att bita i det sura äpplet och hamna längre ner i resultatlistan.

Hur som helst, nu är tävlingen avslutad och jag gick in för att kika om jag i alla fall nått mitt mål, 7000 steg/dag i snitt. Susanne har förklarat för mig var man kollar det, och jag har haft lite koll nu det senaste. Sista indikationen när jag kollade i torsdags var att jag var tvungen att gå 2000-någonting steg/dag, och det är ju inga problem. Men så idag, när jag hade matat in mina steg för torsdag och fredag (6000-någonting/dag) och jag kollade mina snittsteg så såg det ut så här:Snacka om snopet. Enligt det här så nådde jag inte upp till min målsättning, jag missade med ETT ynka steg per dag!

Men som den petimäter jag ibland är så var jag ju givetvis tvungen att kontrollräkna. Det faktum att jag i torsdags enbart skulle behöva gå 2000-någonting steg/dag för att nå målet gjorde ju mig lite fundersam. Totalt har jag gått 279968 blygsamma steg och vi har tävlat i 37 dagar. Enkel matematik ger då att jag har gått 7566,7 steg/dag. Alltså har jag nått mitt mål. Eller? Vem ska jag tro på?

Äsch, jag lägger ner de där funderingarna och tar med mig vetskapen att jag nog gått lite för lite, men att hösten ska fyllas med barnvagnspromenader! Då tar vi igen det här Smulan och jag.

Inga kommentarer: