onsdag 11 juni 2008

Husvisning

Jag var på husvisning idag. Ensam, fast ändå inte. Ensam som i utan L, men som i med mina föräldrar och svärföräldrar. Alltså allt annat än ensam. Väldigt bra att åka på husvisning med dessa fyra erfarenheter i bagaget. Massor av frågor som jag aldrig hade tänkt på, och fem näsor har större chans att lukta mögel och skumma lukter än vad en har. Dessutom med en far som är rörmokare så har han stenkoll på avlopp, vatten, våtutrymmen och uppvärmning. Väldigt tacksamt.

Huset då? Jo det verkade lovande minsann. Jag ska ta med mig L tillbaks på lördag så att han
också får se det. Så här ser det ut i alla fall:

Bilden som är tagen av mäklare Marie Olofsdotter har jag lånat från www.hemnet.se.

På minussidan: Knott och mygg. Priset (går det att fynda hus?)
På plussidan: Mindre renoveringsarbeten, mestadels uppfräschning. Härligt läge. Stort hus. Inga skumma lukter. Priset.

Det var hur som helst klart bästa huset vi sett hittills på våra husvisningsturer. Men om det säger mer om våra husvisningsturer än om det här huset kanske ska vara osagt.

3 kommentarer:

Karin E sa...

Det är tydligen fortfarande via bloggen man får reda på de stora nyheterna. Har du med flit uteslutit var detta hus är beläget eller är det något som omvärlden kan få reda på?

Lena sa...

"inga skumma lukter" tycker jag lät som ett megastort plus! :) Och jag håller med Karin, vad 17 ligger det nånstans???

Katharina sa...

Huset ligger en bit in från väg 156, på sträckan mellan Hällingsjö och Björlandakrysset (Sätila typ). =)