tisdag 10 juni 2008

Det susar i säven

Eller kanske snarare, det blåser storm överallt? Idag har jag semester (sån lyx man kan kosta på sig när man enbart tar ut två veckor i sommar) och förmiddagen har jag tillbringat på kurorten i Varberg. Jag fick ett presentkort på spavistelse av L när jag fyllde 25 - och kan man tänka sig det är TVÅ år sedan. Herregud vad tiden går. Hur som helst, jag har aldrig fått tummen ur att åka iväg ner till Varberg, men så upptäckte jag att presentkortet gäller enbart i två år. Så med lite mer än två månader till godo fick jag löst in det. Och oj! Mer såna presenter tack! Jag har fått en fotbehandling till mina stackars fötter, och jag och fotbehandlingsterapeuten konstaterade att mina fötter är nog konstant svullna, men att jag inte lider av det. Fotbehandling var i alla fall tokskönt. Sen fick jag hoppa ur kläderna och i en sån där tjusig morgonrock som alla glider runt i på spa och gå upp till hudavdelningen. Dags för ansiktsbehandling. Och jösses så skönt det var då. Jag befarar att bägge grejerna har potential att bli en vana. Knappast på veckobasis, men jag vill definitivt göra om'et snart!

Bilden kommer från www.comwell.se.

Efter lunch gav jag mig av från Varberg och brummade hemåt igen. Med lite stopp på IKEA (köpte tyg) och Babyproffsen (köpte bebiskudde) bland annat. Sen var jag helt slut och somnade en stund. Väldigt skönt det med. Vinden väckte mig dock och nu laddar jag för att orka vara vaken hela Sveriges match, eftersom vi ska bort till en vän och kolla på den. Sömntuta som jag är så brukar jag somna senast tio, men ikväll får jag väl försöka anstränga mig att vara vaken då.

Förtydligande (i efterhand): Mina fötter är alltså inte konstant svullna som i alltid och kommer alltid att förbli, men dom är konstant svullna just nu så här i slutfasen av graviditeten. Så jag är inte konstig på något sätt, det vill jag ju inte att ni ska tro.

Inga kommentarer: