lördag 20 september 2008

Som en korv i ett korvbröd

Oj oj oj, idag är det piggt vill jag lova. Fred ville bara ha mat en gång i natt, vid halv fyra. Så jag är hur pigg som helst idag! Så skönt! Dessutom tycks han fundera på att säga upp sitt medlemskap i Våga Vägra Vagn-klubben. Han verkar ha insett hur skönt det är att få ligga i den.

Jag hade funderat på att plocka upp vagnen i lägenheten ett tag, för att liksom vänja honom vid den successivt. Så när min barndomsvän var här så pratade vi om det faktum att han inte vill ligga i vagnen. Nu råkar det vara så att barndomsvännen gått och blivit barnmorska, och hon gav rådet att bädda vagnen jättetätt, så att Fred liksom var omsluten på alla sidor. Sagt och gjort, i med massa täcken i vagnen, så till slut låg han där som en korv i ett korvbröd, och somnade(!) efter någon minuts körande över tröskeln. Dessutom tämligen skriklöst. Nu har jag plockat ur ett täcke, för att minska korvkänslan lite. Han somnar fortfarande i vagnen. Sen att han inte sovit några maratonpass, utan håller sig till max en halvtimma, det är lite skit samma just nu.

Nu ska vi ge oss ut på en vagnpromenad. Ska bli spännande att se hur det går.

Inga kommentarer: