lördag 20 september 2008

Dagens output

Det finns gott om bloggar som sysslar med det här med dagens outfit. Jag tror knappast att någon är intresserad av att jag just nu har på mig en röd- och vitrandig top från Esprit över ett marinblått linne från H&M och ett par grå mysbyxor från samma affär. Däremot tänkte jag introducera dagens output (alltså vad jag åstadkommit idag):


Närmare åttio kanelbullar och en tigerkaka utan tiger (vi letade efter den svåra ingrediensen när vi var ute och gick, men hittade tiger så det fick bli en vegetarisk tigerkaka den här gången). Receptet på just vegetariskt tigerkaka har jag helt hutlöst snott från Lillstrumpa.

Det slog mig just förresten, vilken tur att det heter kanelbullar och inte kamelbullar. Då hade det varit jobbigt att baka.
Kamelen och bullen har jag lånat på Flickr innan jag gräddade en kamelbulle av dem.

8 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

*S*
Du är inte lite tokig du!
Ni, alla mina döttrar, gör en alltid på så gott humör.

bollebygdsbo sa...

Du vet väl om att vissa saker som du åstadkommer inte syns förrän om kanske 10-15 år!

"Barnuppfostran" till exempel.
Allt går inte att fånga på bild heller. *ler*

Cecilia sa...

Mmm, vad gott med bullar. Får nästan se till att komma på besök snart igen...
För min del har det inte blivit så mycket gjort här idag. Var ute i går och kom då hem vid 3-tiden, så jag sov en stund idag. :-) Har också varit och handlat och tvättat lite. Det var mitt bidrag till dagens output.

Katharina sa...

bollebygdsbo: klart att man gör en himla massa saker som kan klassas som output men som inte är fysiskt. men man kan ju alltid fokusera på skapande. =)och det lär ju inte komma outputs varje dag då.

cecilia: bara till att komma. vi hade planer på att handla idag, men de gick i stöpet... det får bli imorgon.

Lena sa...

mmm vad smarriga bullarna såg ut... du har inte vägarna förbi Sandared? ;)

Kristallena sa...

Det där med kamelbulle var fyndigt och roligt! Jag känner att jag måste snart få tid att sitta och klippa och klistra i Photoshop för det är väl där du har gjort bilden, eller?

Katharina sa...

lena w: photoshop it is. =) med lite tid finns det mycket roligt att göra dår.

Christel sa...

Goding! Åh vad jag blir bull-sugen:-) ser ljuvliga ut! jag har svårt att få till snurren så där på mina bullar...jag smsar dig imorgon får jag se om du är i faggorna på mässan. Kram!