torsdag 4 september 2008

En sväng nere på Avenyn

Idag har jag och Fred varit en sväng nere på Avenyn. Tyckte det var dags att visa paradgatan, han är ju ändå infödd göteborgare liksom. Vår plan var att gå till stadsbiblioteket och till Lindex. Eller ja, det var min plan, vad Fred hade för plan vet jag inte riktigt. På biblioteket skulle jag låna en bok med mönster för barnkläder och på Lindex skulle jag se till att få tag i en body ur Fem Myror-kollektionen.

Lindex gick bra. Jag fick köpt en body och även ett par tossor till Freds fötter som nu blir lite väl kalla när han springer ut i bara sockar. Biblioteket gick lite sämre. Boken stod inte på hyllan! Och Fred tyckte biblioteket verkade så spännande så han var tvungen att vakna och skrika lite. Enligt katalogen skulle boken vara inne, men på grund av Freds "glädjeyttringar" kändes det inte särskilt aktuellt att gå och fråga om boken heller. Dessutom hade jag på känn vad bibliotekarien skulle säga... man har ju varit där själv några gånger liksom.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Tack för tipset om 5>4-kollektionen. Blev en pyjamas-shopping-vända efter jobbet. Tyvärr slutade den som enbart en T-shirt-shoppar-tur, eftersom pyjamasarna var slut i alla rimliga storlekar.

Katharina sa...

Lindex har ju en webbshop också om du väldigt gärna vill ha pyamasen. =) Eller så får du säga till vilken storlek du är ute efter så kan jag spana i den stora staden, nu när ni flyttat ut på vischan. =)