fredag 15 februari 2008

The Ultimate Morning Experience

Så var det fredag! Härligt härligt! Det är ganska fantastiskt (och skrämmande) egentligen att när man varkar på måndag morgon så känns den här dagen sååå långt borta. Men sen - svisch - så har hela veckan sprungit förbi och när klockradion går igång på morgonen är det Morgonpasset i P3 - sänt från underbara Göteborg som väcker mig. Så ska en dag börja!

Morgonpasset i P3 sänds från Göteborg fredag-söndag varje vecka, och det är så roligt att lyssna på. Jag är ingen stor fan av morgonradio annars, men Malin och Patti skrattar jag ofta med. Dessutom finns de underbara trubadurerna, som går under namnet The Ultimate Morning Experience, med på fredagar för att leverera sångogram till lyssnarna. Idag levererades bland annat en låt som fick mig att bli verkligt nostalgisk, en låt som var stor när jag gick i högstadiet - Haddaway's What Is Love.

Jag har faktiskt fått ett sångogram av just dessa trubadurer en gång. Dagen innan vårt bröllop i somras hade Linus fixat så att jag fick ett sångogram levererat. Vilken låt de spelade då? Jo, denna (som förövrigt är helt underbar i Håkans version):


Och här kan den som vill lyssna på mitt sångogram. Jag har inte lyckats lyssna på det själv i efterhand än så länge, det är det där med att höra sig själv ni vet...

Men nu ska jag fortsätta njuta av min fredag!

3 kommentarer:

Sofia Arvidsson sa...

Å vad fint! Mycket romantiskt. Jag blev lite tårögd :)

bollebygdsbo sa...

Visst var det en underbart romantisk grej som hände.
Jag har lyssnat flera gånger på den snutten.

Anonym sa...

bra start