tisdag 26 februari 2008

Bloggdöd föder andra bloggar att följa

Upptäckte i helgen att Mia Skäringer slutar att blogga efter tre månaders intensivbloggande. Mia bloggade både väldigt ofta och väldigt utlämnande (så uppfattade jag det i alla fall). Nu har hon i alla fall fått nog och lägger ner. Därför har jag plockat bort henne i min lista över bloggar jag läser. Istället har jag stoppat in en annan blogg från mamas sida - Tramsbyxa. Det är en outfit-blogg. Alltså en blogg där någon visar dagens outfit. Men istället för att det är en 16+ tjej som visar vad hon har på sig så handlar Tramsbyxa-bloggen om Betty ett år och vad hon har på sig. Det är lite roligt, för det är allt annat än "vanliga" barnkläder. Dessutom så skriver Bettys mamma, som man väl får anta är den som faktiskt skriver (såvida Betty inte är i klass med underbarnet och bloggaren Oliver), väldigt roligt.

Alltså blir Mia utbytt hos mig mot Tramsbyxa och Bettys kreationer.

Inga kommentarer: