fredag 22 februari 2008

Frekvens & fika?

Precis som Lisa skriver i sin blogg så känns det lite som att man inser hur lite man har att rapportera om när man har en blogg. Jag har funderat över det där om hur ofta man ska/bör skriva sina inlägg. Jag läste i Magnus Ugglas blogg (som han för övrigt har lagt ner nu) att Alex Schulman hade sagt åt honom att sex inlägg om dan krävs för att det ska vara en bra blogg. Så den regeln följde Uggla strikt. Sex inlägg om dagen var tecken på en levande, aktuell och bra blogg. Och en bra bloggare så klart. Här får jag lite skrivkrampskänning, hur sjutton ska man kunna producera sex inlägg om dagen? Jag har ju just fått ur mig mitt andra på en vecka! Fast å andra sidan så kanske det handlar om hur mycket man faktiskt har att göra i övrigt också. Det har varit en slitsam vecka, med massor av undervisning och tider att passa på jobbet hit och dit, plus en fikavecka ovanpå det.

Problemet med att ha fikavecka är att jag tenderar att glömma av att tiden går och att det närmar sig eftermiddagsfika och att diskmaskinerna ska plockas ur. Eller att lunchen är förbi och maskinerna ska sättas på. Tur då att man har så överseende kollegor som hjälper till att plocka i och ur diskmaskiner. Och verkligen tur att man har kollegor som fyller på kaffe. Där har vi en apparat som jag helt glömmer bort, kaffeapparaten. Eftersom jag inte dricker kaffe själv, så får jag liksom inte in i huvudet kaffepulver måste fyllas på med jämna mellanrum, annars så tar det slut. Jaja, min fika vecka är slut för den här gången. Och för hoppningsvis faller fredagsfikat i god jord (eller i god mun kanske) om en timme, trots att jag inte är på plats idag.

Förresten, angående fikafrekvensen, så SKA den vara hög. Även om bloggfrekvensen inte är så hög. Dagens visdomsord att lägga på minnet.

Inga kommentarer: