tisdag 3 augusti 2010

Vinstlott eller nitlott, kanske något mittemellan

När vi hoppade på dagiskarusellen för ett halvår sen kändes det som om jag dragit en vinstlott. Eftersom jag kan flexa in tidigt på morgonen (till skillnad från L) så bestämde vi att jag ska börja tidigt (6-6.30 är tanken) så att jag också kan sluta tidigt och på så vis hämta Fred kvart i fyra varje dag. Då skulle han slippa få så sena eftermiddagar på dagis. Linus skulle alltså lämna Fred varje dag. Jag skulle slippa morgonstress och ett trött barn. Och det gör jag. Linus lämnar varje dag (utom fredagar då jag lämnar eftersom han har ett möte som han inte kan vara sen till), jag hämtar varje dag. Jag slipper morgonstress. Skönt. Däremot, i och med att jag hämtar varje dag blir det jag som är hemma först, och således jag som får laga mat. Varje dag. Och inte bara laga den, utan också komma på vad vi ska äta. Jag vet inte vilket som är bäst - morgonstress eller matstress. Men jag lutar lite åt matstress.

Idag blir det i alla fall stekt torsk, potatis, grönsaker och en kall sås. Och nu ska jag gå ut och ta upp potatis.

Inga kommentarer: