söndag 2 maj 2010

Vinbärsbuskarna ska få lite finare omgivning

Omvandlingen i trädgården fortsätter. I ett hörn av trädgården står två vinbärsbuskar. Området runt omkring har varit ganska eftersatt, varken gräsmatta eller rabatt, bara massa ogräs och ditvuxet gräs egentligen. Förra året behandlade vi det som gräsmatta och körde in gräsklipparen mellan buskarna. I år tänkte jag göra på annat sätt, Inte behandla det som rabatt, men planen är att rensa upp, lägga bark och sedan ställa en trälåda med odlad sallad mellan buskarna. Hittills har jag rensat upp området, lagt dit kantsten (knott från Bohuslän) och planterat fem jordgubbsplantor (köpta), ett gräslöksstånd och några små smultronplantor som jag fått från svärmors trädgård (en sann guldgruva den trädgåden). På onsdag hoppas jag få hem täckbark så vi kan avsluta jobbet med den här "rabatten".

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Snyggt!
Gatsten, (knott), är användbart.
Tror att jag vet var du fått tag på den. ;)