söndag 9 maj 2010

En ny trädgårdsdag

Idag har det arbetats i trädgården må jag säga. Jag har lagt kantsten, lagt ut täckbark, planterat, sått, klippt gräs, börjat gräva ut sista landet (som jag glömde ta före-kort på, kom jag på nu). Dessutom fick jag och F förstärkning av Freds farmor, farfar och farbror. De gjorde ett hästjobb med att få klart potatislandet - och det blev klart. När är det gödslat och allt - bara för mig att stoppa ner sättpotatisen i jorden. Men det får vänta några dagar till. Grästorvorna som kom upp när potatislandet blev till hade vi tänkt ha för att lägga igen en bit där det för tillfället är stenplattelagt (stenplattorna ska vi ha på ett annat ställe). Som dom handlingskraftiga människor Freds farmor/farfar/farbror är så tog dom upp plattorna och stoppade ner grävtorvorna "när de ändå var i farten". Så nu är det fixat också. Himla bra.

När vi varit ute i fem timmar ungefär var det dags att gå in och äta (vi hade fikat ute tidigare). Fred var så slut att han somnade sittande på sin stol. Helt fel tid på dagen att somna, så vi får väl se hur kvällen blir.

Vad L gjorde under dagen? Han var inne och var förkyld. Tydligen smittsam den där basilusken som gjorde att Fred inte kunde gå till dagis i torsdags och fredags...

Ett stort minus med dagen: jag har tappat min stegräknare. Troligtvis ligger den någonstans i trädgården. Men jag har i alla fall inte kört över den med gräsklipparen.

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Vad gjorde ni utan farföräldrarna och farbrodern!!!!
Så väl förspänt har vi inte haft det. ;)

Katharina sa...

Nej, det är helt suveränt. En bra bonus helt enkelt. Bonus eftersom det inte alls är något man förväntar sig, utan något som bara kommer helt plötsligt. Jättebra.

Anette sa...

Titta vid landet ute vid vägen, där kan nog din stegräknare kanske ligga. Var ju bökigt att ta sig runt där. Farfar har lagt sina potatis och jag fick sått.

Lena sa...

Tänk om den slår rot och det kommer upp en buske med stegräknare till sommaren!