onsdag 5 maj 2010

Det här med att jag bara bloggar trädgård

Mitt liv just nu är jobb, trädgård, träning och familj. Eftersom jag inte vill trötta ut er med en massa tråkiga inlägg om jobbet, eller ännu värre träning, så blir det nästan bara trädgårdsinlägg här på bloggen nu för tiden. Ofta i kombination med lite Fred och övrig familj. Men så vet ni varför jag bara bloggar trädgård.

Det här fick mig att tänka på livstårtan som en kollega presenterade för oss under ett stress-prat hon hade med oss för snart ett år sedan. Den där cirkeln som motsvarar livet där det finns ett antal tårtbitar. Och det är faktiskt upp till oss att bestämma hur tårtan ser ut - bestäm vilka bitar du ska ha med, och hur stora de ska vara. Lägg sedan ditt dåliga samvete åt sidan. Just nu är mina bitar Jobb, Trädgård, Träning, Familj, Sömnad, Städning & plock, Administration. Typ. Bitar som jag skulle vilja stoppa in men som jag inte får plats med just nu och därför har valt bort är bland annat TV och Böcker. Jag har dessutom förminskat städningsbiten drastiskt. Sömnadsbiten är också den väldigt liten för tillfället, den hade gärna fått vara större - men se det kan den inte vara just nu. Och faktiskt så är jag väldigt nöjd med min livstårta för tillfället. Livet är gott - även om det bara blir trädgårdsinlägg i bloggen.

6 kommentarer:

Lena sa...

Förståndigt av dig att inte bara lägga till bitar i livstårta utan plocka ur några samtidigt. Annars blir det lätt för mycket. Jag funderar på att baka en tårta eller nåt men har inget smör, alltid är det nåt som fattas. Men däremot har jag mer jord i mitt land nu! :)

Katharina sa...

Ja - du skulle ju bara à la Leila idag! Vi ser fram emot det till fikat imorgon... =)

Malin sa...

Du är vis du, ska nog ta och knåpan ihop en tårta också, en livstårta. Fast en annan tårta vore väldigt gott:)

Kristallena sa...

får vi ju på jobbet i morron;)

Anette sa...

Städa kan man göra på vintern, bra väder ute, stanna ute. Det kan störtregna i morgon.

Katharina sa...

Anette: eller i övermorgon. jag har börjat anamma din filosofi nu - himla bra.