måndag 3 maj 2010

En till rabatt klar

Idag har vi gett oss på nästa rabatt. Den var ett mindre projekt eftersom det var den enda rabatt som var i hyfsad ordning när vi flyttade in. Det är en relativt liten rabatt som det växer vita och rosa höstflox i. Jag tyckte dock det var trist med bara två blomsorter, speciellt eftersom de blommar så sent. Dessutom var jorden i rabatten riktigt ojämn. Min lösning på dessa två problem var att hälla på en säck jord och sedan plantera lite mer blommor. Det blev olika sorters vivor och jättedaggkåpa (som är väldigt pytteliten just nu). Dessutom satte jag dit någonting som vi räddade från ett annat land i trädgården i höstas. Eventuellt är det en lilja av något slag, vi får väl se vad som kommer upp eller kanske om något kommer upp.

När vi ändå höll på att gräva, Fred och jag, passade vi på att lägga om stenarna runt landet. Eftersom de var ganska olika de som låg där innan, skaffade vi fram lite mer rund fin sten som vi använde istället. Allt vi lagt till i/runt rabatten idag kommer från guldgruvan.


Jag tror inte jag ska lägga på täckbark här, men jag har inte riktigt bestämt mig än.

Inga kommentarer: