söndag 29 januari 2012

Söndagmorgon hemma hos oss

Jag förbereder degar till två sorters bröd.

Vid köksbordet råder pusselstund.

Helgen hittills har varit finfin. Vera är feberfri, diskmaskinen är lagad (L improviserade fram något smart), igår hade vi bästa grannarna över på lunch, vi har sett färdigt på Bron, jag har tvättat en himla massa och har dessutom hunnit börja städa upp i det totalkaos som varit i klädkammaren en längre tid.

Jag har många planer inför dagen som kommer, men får jag gjort hälften får jag nog vara nöjd.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Låter ju härligt med allt du räknat upp. ;-)
Här råder just nu lugn, ala barnen och morfar är i pulkabacken just nu.
När de kommer hem ska vi fika innan det blir färd till H-hult. ;-)
Jessie är kvar med mig, men hon vill gärna ut också. Ska ta en promenad, lilla skogsrundan, med henne strax.
Igår kväll spelades det spel här. Både på telefon, dator och platta - men även vanliga gammaldags spel. ;-) <3